Una eina en línia per aprendre a programar

Presentem una eina en línia que apropa els nostres alumnes a la programació. Una introducció a la programació que els proporcionarà uns coneixements que després podran aplicar en la programació de robots. Aquesta eina és code.org

 

Descobrim code.org

Moltes vegades, la part més complicada de la robòtica n’és la programació.  Tanmateix, avui dia, hi ha moltes eines disponibles per aprendre a programar en blocs.  Disposem de Blockly, Scratch, Tynker… però a l’article d’avui parlarem d’una pàgina web d’allò més completa , www.code.org.

Aquesta pàgina web, disponible en més de 50 idiomes, està destinada tant a alumnes com a professors.  Els recursos són variables per a un rang molt elevat d’edats i estan estructurats per poder aprendre des de zero. Voleu descobrir-ho? Doncs endavant!

Alumnes

Quan entrem a l’apartat d’alumnes hi trobem diversos cursos. Els cursos estan estructurats per edats i coneixements.

A continuació explicarem el contingut base dels cursos i en mostrarem un exemple de cadascun.

 

Curs 1: Edat 4+

El primer dels cursos està dissenyat per a nens/es que no saben llegir o hi  estan començant.  Els nens aprendran a solucionar problemes així com a crear seqüències i utilitzar bucles d’una manera senzilla. El curs està distribuït en divuit etapes i cada una d’elles està dividida en nivells.

Podem veure algunes etapes que són sense connexió a internet, com són l’etapa 1 i l’etapa 2

Aquestes etapes són bàsiques per introduir els alumnes a l’orientació espacial i del moviment.

A l’etapa 3, els alumnes s’introdueixen en l’acció d’arrossegar blocs i en  la seva identificació.

A partir de l’etapa 4, els alumnes ja comencen a posar en pràctica tot allò que han assimilat en les etapes anteriors.

Seríeu capaços de conduir l’ocell vermell cap al porquet verd? Comença a programar en seqüències de la manera més divertida!

N’hi ha prou amb arrossegar els blocs de color blau a la zona de treball per programar en seqüències el comportament de l’ocell vermell. Una vegada tenim la seqüència creada, fem clic a la icona “executa” que tenim sota de l’escenari.

 

Curs 2: Edat +6

El segon curs ja està pensat per a aquells que saben llegir. En les seves dinou etapes ja s’introdueixen els condicionals, així com els bucles i les seqüències.

Com succeeix en el curs anterior, ens trobem diferents etapes que continuen introduint els alumnes en aspectes bàsics de la programació per blocs.

A l’etapa 1, posen a prova els alumnes, que necessiten pensar com ho faria l’ordinador. Hauran de comprovar els moviments de l’estrelleta per saber quin programa dels que tenim a la dreta deixa l’estrella en els quadres en negre.

Tal com us he dit, en aquest exemple ja necessitem saber llegir! Però comencem a aprendre la utilització dels bucles, interessant oi? En aquest cas, l’abella ha de realitzar la mateixa tasca dos cops, per això utilitzem una repetició de 2.

L’operativa és la mateixa que en el curs anterior. Arrosseguem els blocs cap a la zona de treball i fem clic al botó “executa”. Una vegada fet això, veurem si el nostre programa és correcte i l’abella realitza les accions que hem pensat i si són les correctes.

En aquesta ocasió ens trobem amb un nou botó, el botó “pas”. Aquesta opció ens permet visualitzar les parts del codi que es van executant després de fer clic a “executa”

 

Curs 3 : Edat +8

El tercer curs ja introdueix conceptes més avançats com les funcions i les variables. Tot i així, els cursos continuen estructurats de la mateixa manera que els dos anteriors.

En aquest exemple de l’etapa 7, hem d’utilitzar condicionals! On hi ha l’interrogant pot aparèixer una flor o un rusc. Si és una flor, necessitarem obtenir nèctar. Per contrari, si és un rusc, necessitarem fer mel.

La solució és utilitzar condicionals! Però a més a més, ho haurem de repetir quatre vegades!

El Curs 3 està dissenyat per a alumnes….

Curs 4: Edat +10

Finalment el quart curs acaba d’aprofundir més amb els conceptes ja introduïts en els altres cursos. Creus que seguint els altres exemples series capaç de solucionar el següent exercici?

Curs accelerat: Edat +10

A més a més, per als alumnes més avançats també hi ha un curs accelerat de Javascript on podran crear les seves pròpies aplicacions mòbils!

 Professors

El més interessant de tot però, és que la pàgina web també té un espai per als mestres! Si et registres com a professor, podràs accedir gratuïtament a molts recursos interessants per a l’educador.

A la pàgina d’inici del mestre hi trobaràs recursos i plans docents per organitzar les teves classes, podràs realitzar els mateixos cursos que els teus alumnes, així com trobar ajuda en el fòrum o en el suport de més de 4.000 voluntaris que formen part de la comunitat.

Hora de codi

Aquest apartat de la pàgina web està destinat a cursos amb duració d’una hora. Cada curs està ambientat en una temàtica diferent, ja sigui un dibuix animat o  una pel·lícula coneguda.

A més a més, tots els cursos estan puntuats en funció de la dificultat i el nivell necessari per realitzar-ho.

Si us animeu a fer-ho, podreu descobrir el curs ambientat en Minecraft, Frozen o Star Wars, entre d’altres!

A més a més, per a aquells que voleu aplicar-ho en la robòtica, també teniu cinc cursos per utilitzar-ho sobre l’eina de robòtica Lego Mindstorm.

Un repte

I ara, per verificar que teniu ganes d’aprendre i de segur que en sabeu molt, m’ajudeu a resoldre aquest repte?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Compartir

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here